Jó, ha színésznők énekelnek: profik, mert ezt is tanulták a főiskolán, tudják, hogyan bánjanak női mivoltukkal, aztán nagyon megy nekik a beleélés. És gyakran Bereményi Géza írja nekik a szöveget – mint most Für Anikónak is.
Jó, ha színésznők énekelnek: profik, mert ezt is tanulták a főiskolán, tudják, hogyan bánjanak női mivoltukkal, aztán nagyon megy nekik a beleélés. És gyakran Bereményi Géza írja nekik a szöveget – mint most Für Anikónak is.
Ha tudni, hogy a Művésznő szövegét Bereményi írta, azt is tudjuk, miről szólnak majd a számok: a magára hagyott, megcsalt nőről, perlekedő szerelemről, ki nem oltott szenvedélyről és egy kis irigykedésről más lányokra. Jelen esetben a képleten az módosít, hogy a zenét Hrutka Róbert szerezte – és nem Dés László, mint Udvaros Dorottyának vagy Básti Julinak. Az eredmény könnyebben fogyasztható (ügyesen megkomponált, néhol kissé reklámfilmes hangzás, ehhez hozzáegyszerűsített szöveg), kellemes, de a várt sanzonos-kávéházi hangulat helyett nehezen belőhető atmoszférával.
Für Anikónak, ha nem is erős, de jó hangja van, tud bánni vele, szóval kellemes az egész, bár katarzist aligha ígér. Amikor Anikó önmagát adja, akkor kifejezetten jó – de a címadó dal, a Nőstény álom például túlságosan Sheryl Crow modorában íródott (míg máshol Koncz Zsuzsa is beugorhat). Aztán van három másik, hasonlóan tempós szám – a Szerelmes dal, a Szabadság és a Csengő –, melyek inkább a Hrutka Róbert-Jamie Winchester duó világát adják vissza, ami mondjuk nem túl meglepő, mivel ők és együttesük a kísérőzenekar (vokalistaként közreműködik Schmidt Vera, a Megasztárban feltűnt gitáros-énekesnő is, akinek szintén ők csinálják a lemezeit). A többi dal inkább a Bereményi-világ és minden modorossága mellett ő jobban lát bele a női lélekbe: ezek a számok egységesebb, szerethetőbb, bár néhol kissé döcögősebb hallgatnivalót adnak és hozzák, a beígért „női zenei önéletrajzot, szubjektíven objektív megszólaltatást”.
A nagyon mutatósra sikeredett, Baricz Kati fotóival díszített kiadványról az első kislemezdal, az Alattam fák például az album legjobb, leghangulatosabb száma, de szerethető az egyszerű, kedves Mese és a Budapest is. A népek megjósolhatóan a Geszti Péterrel felénekelt A túlsó oldalon című duettet fogják a legjobban szeretni – ami azt illeti, Gesztinek nem lett jobb hangja, inkább csak rekedtebb lett. Egyedül a népzenei beütésű Apám lánya lóg ki kicsit a lemezről, de annyi baj legyen, az anyag egésze jól sikerült. Az egész anyag pedig élőben is meghallgatható Örkény Színházban, először 2006. november 11-én, aztán a tervek szerint havi rendszerességű előadói esteken és országos turnén is.
Látogatottság
Indulás: 2007-06-05
Hírlevél
Társalgó
Bölcsesség doboz
Ő mondta...
„A lapokat az élet osztja, de rajtad áll, hogyan játszol velük.”